FAS-föreningen föreläser i Malmö 9 november

Adoptionscentrum Skåne arrangerar i samarbete med Studiefrämjandet en föreläsning om FAS/D i Malmö. Föreläser gör FAS-föreningens Katarina Wittgard och hennes son Karl Wittgard, adopterad från Polen som fyraåring, med livslång erfarenhet av FAS.

Katarina Wittgard, har haft kontakt med hundratals barn och ungdomar, deras föräldrar, vuxna med FAS och experter, hon följer också kontinuerligt vad som händer inom forskningen på området. Under föreläsningen kommer Katarina bland annat att berätta om vad FASD är, diagnostisering, hur vi kan hjälpa barnen, samt svara på frågor utifrån egna erfarenheter.

Karl har både kunskap och livslång egen erfarenhet av FAS och är idag ambassadör för FAS-föreningen. Han har genom FAS-föreningens sommarläger fått ta del av erfarenheter från många andra ungdomar med liknande problematik, först som deltagare, sedan som assistent och slutligen som ledare. Under ett par år arbetade Karl även som ambassadör för Furuboda Folkhögskola.

Under pausen bjuder AC Skåne på fika.
Föreläsningen är gratis och öppen för alla!

Torsdag, 09 november 2017, 18:30 - 21:00
Studiefrämjandet, Stora Föreläsningssalen, Ystadsgatan 53 c, Malmö

Läs mer och anmäl dig här >>>