Tipsa oss om medlemsaktiviteter

Vill du träffa andra medlemmar? Skulle du vilja åka på familjeläger eller bara ses och grilla korv? Skulle en föräldrautbildning vara intressant? Berätta det för oss så att vi kan planera!

FAS-föreningen har lång erfarenhet av att arrangera olika läger och träffar, både för familjer med yngre barn och för ungdomar med FASD. Vi har exempelvis haft flera familje- och ungdomsläger på Kuggaviksgården på västkusten, helgträffar på Kolmården och endagsträffar på TomTits Experiment i Södertälje. Vad vi arrangerar beror på vilka behov och vilket intresse som finns bland våra medlemmar.

Kugga2

På våren bjuder vi alltid in till en träff någonstans i östra delen av landet i samband med vårt årsmöte. Innehållet har varierat, vissa år har vi arrangerat en hel helg, andra år bara en kortare träff.

Det svåra för oss är att planera och boka aktiviteter utan att veta hur många som är intresserade och vad medlemmarna helst vill delta i. Vi vill helst inte gissa och därför ställer vi nu frågan; vad skulle just du och din familj önska? Läger för hela familjen? Föräldrautbildning? Aktivitet för ungdomar? Eller något helt annat? Var i landet skulle det passa bäst för just dig?

Maila oss och berätta vad DU skulle vilja göra, så har vi något att utgå ifrån när vi planerar för nästa år! info@fasforeningen.nu