Möt FAS-föreningens nya sekreterare Theresa

Hej!

Jag heter Theresa Millqvist, är Tyresöbo och medlem i FAS-föreningen.

Jag och min familj har varit medlemmar i FAS-föreningen sedan 2016. I våras gjorde jag ett aktivt val och gick med i FAS-föreningens styrelse. I skrivande stund känns det mycket roligt och jag känner entusiasm.

Jag och min man har tre barn hemma, en flicka på 14 år och två pojkar i åldern 11 år och 8 år.

Vi kom i kontakt med FAS-föreningen när vi sökte svar till vår yngsta pojkes svårigheter. Vi stötte på andra saker än vad vi tidigare hade erfarenhet av. Vi sökte information och när vi landade på föreningens hemsida och tog del av all information så kände vi aha, vi kände igen oss! Vi hade någonstans ett erkännande till det vi erfarit och upplevt. Detta gav oss kunskap och styrka att söka hjälp och stöd.

FAS-föreningen har för oss varit viktig och jag hoppas att jag med mitt engagemang ska kunna verka för föreningens verksamhet och synlighet samt bidra med insatser som föreningen behöver.

Jag vill passa på att önska alla medlemmar och läsare en härlig och njutbar sommar. Jag säger på återhörande!

Theresa